Det kan være svært og uoverskueligt at skulle i gang med søgemaskineoptimering. Vi kommer derfor med et par punkter her, som er lige til at gå til, og som du derfor kan implementere allerede 5 minutter efter du har læst dette indlæg. Punkterne vi kommer ind på, er nøje udvalgte, så de giver mest muligt afkast på kortest tid.
Hvis du ikke ønsker at udføre disse selv, kan du kontakte os på kreer.dk
Skriv lange tekst – også på kategorier
Hvis du ikke har nok tekster på de enkelte undersider på din hjemmeside eller webshop, vil Google ikke kunne forstå hvad din underside omhandler, og du vil derfor ikke rangere højt på det søgeord, som du ønsker at blive fundet på. Hvis du alligevel bliver fundet på søgeordet, selvom du har nok tekst, vil du opleve at Google ikke finder din side informativ nok, i forhold til dine konkurrenters, hvis du ikke har nok tekst på din side. Det er derfor vigtigt med masser af (GOD) tekst.
I gamle dage sagde man 500 ord, med en søgeordstæthed på ca 3%, dette hører dog fortiden til, og det kræver i dag lidt mere analyse af hvert enkelt søgeord, før man kan estimere antallet af ord der skal til. Du bør derfor blot skrive så meget du kan på en så naturlig måde som muligt – så skal du nok komme langt.
Lav nyt indhold & opdater det gamle
Hvis du ikke allerede har en blog – så lav det! Blogindlæg på din side er genialt til at få andre sider til at rangere ved hjælp af intern linkbuilding. Udover dette, kan du ramme langt flere søgeord, ved brug af en blog, hvilket i sidste ende kan betyde flere salg og besøgende.
Sørg desuden for at opdatere dit allerede eksisterende indhold løbende, og tilføj mere spændende viden til sider og blogindlæg. Det kan google godt lide.
Skaf flere links
En anden ting, der vil give dig mere trafik er links. Alle sider der rangere i Google har links til sig. Det kan faktisk ikke (i teorien) lade sig gøre at rangere uden links, da Google følger links for at finde nye sider.
Du bør derfor altid være på jagt efter nye spændende linkmuligheder.
Et godt sted at starte, kan være hvis du har en samarbejdspartner eller en du sender kunder over til. Her kan du oftest få lov til at lave et fagligt blogindlæg på deres blog, hvor du linker ind til din egen hjemmeside. Sådan et link vil være ekstremt meget værd, da der højest sandsynligt ikke er mange udgående links på siden, og da emnet vil være i din egen niche.
En anden måde at skaffe gode links, er ved leverandører. Leverandører af fx kasser, plastik, børnetøj o.l. ønsker oftest at du sælger mere – så de kan sælge mere. Du har derfor store chancer for at få et stærkt link fra disse. Så hvis du har en fast leverandør, er det bare med at hive fat i dem, og høre om de ikke vil give dig et link.